fbpx

Żyjemy w czasach, gdzie życie toczy się w sieci. Przez internet robimy zakupy, komunikujemy się, szukamy inspiracji ale również reklamujemy się jako przedsiębiorcy. Nieważne czy działasz w pojedynkę, czy masz już rozwiniętą firmę, a pod sobą sztab specjalistów. Nieistotne czy prowadzisz swoją działalność w Gdańsku, Gdyni, czy na drugim końcu Polski. Dzisiaj odpowiednie zdjęcie biznesowe to podstawa do budowania wizerunku i zaufania klienta.

Bez względu na to, czy sprzedajesz usługi, czy produkt fizyczny, zdjęcia to Twoja wizytówka. Na Twojej stronie internetowej, profilu LinkedIn, Facebooku, a tym bardziej Instagramie.

Klient często wybiera na podstawie tego, co widzi. Możesz być naprawdę wykwalifikowanym specjalistą w swoim fachu, możesz być geniuszem w swojej dziedzinie ale nikt się o tym nie dowie, póki o tym nie przeczyta. A przeczyta dopiero wtedy jeśli zachęcą go do tego zdjęcia. Dlatego profilowe fotografie biznesowe są niezwykle istotne w prowadzeniu biznesu. Tworząc takie zdjęcia kreujemy swój wizerunek przed klientem. Bardzo często ludzie widząc profesjonalne zdjęcie biznesowe lub wizerunkowe czują, że mają do czynienia z profesjonalistą.

Zastanów się… Chcesz zatrudnić pracownika. Przed sobą masz dwie aplikacje, a w nich wszystko takie samo: wykształcenie, doświadczenie, kwalifikacje… ale na jednym zdjęciu widzisz człowieka, który wstawił zdjęcie prosto z paszportu (wszyscy wiemy jak “zachęcająco” się tam wygląda 😉), a na drugim widzisz człowieka, który zainwestował w sesję biznesową i stworzył zdjęcie, które przedstawia go jako pewnego siebie i swoich umiejętności fachowca. Którą osobę zatrudnisz?

Dokładnie tak samo, jest przy wyborze klienta.

Odpowiednie zdjęcie biznesowe, to szansa na przykucie uwagi.

Liczy się pierwsze wrażenie. A to, jak sama nazwa wskazuje, pojawia się tylko za pierwszym razem. Zadbaj o to, by być odebranym w taki sposób jaki chcesz, by klient Ciebie odebrał. Prowadząc biznes, doskonale wiesz jak chcesz go prowadzić, w jakim kierunku zmierzasz i do jakich ludzi chcesz dotrzeć. Czy Twoja grupa docelowa to ludzie z Trójmiasta czy może z południa kraju. Czy chcesz być odbierany/odbierana jako osoba poważna, czy może bardziej otwarta i zwariowana. Każda działalność wymaga od Ciebie innego podejścia, a to właśnie w sesji wizerunkowej jesteśmy w stanie to wszystko przekazać klientowi. Nie tylko to, czym się zajmujesz ale też jak opiekujesz się swoimi klientami.

No dobrze. Trochę opowiedziałam Tobie o zaletach fotografii biznesowej i sesji wizerunkowej ale czym tak naprawdę się to od siebie różni?

Sesja biznesowa

To sesja, która jest bardziej stateczną dziedziną fotografii. Sprawdza się przy publikacjach na LinkedIn, w przedstawieniu wizerunku pracowników większych firm, czy korporacji ale również jako zdjęcie do CV. To klasyczne zdjęcie na jednolitym tle, co nie znaczy, że musi być nudne. Ludzie myślą, że zdjęcia w garsonkach, czy garniturze musi być sztywne. Może ale nie musi! Tutaj też można nieco poluźnić wodze fantazji. Wszystko tak naprawdę zależy od Ciebie, Twoich potrzeb i Twoich klientów. Sesja biznesowa jest dla Ciebie. To Ty wiesz jak chcesz być odbierana/y. A jeśli nie do końca masz określony wizerunek, razem możemy wykreować takie zdjęcia, które najlepiej oddadzą Ciebie i Twój charakter.

Sesja wizerunkowa

To rodzaj zdjęć, w których naprawdę wszystko zależy od wyobraźni. W sesji wizerunkowej możemy pokazać czym się zajmujesz, pokazać Twoją pasję do tego co robisz, Twój kontakt z klientem, miejsce pracy, czy jak tworzysz. W zależności od charakteru Twojego biznesu, jesteśmy w stanie pokazać wszystko, co z nim związane, no i to co chcesz ujawnić (bo tajnych receptur pysznego dania lepiej nie zdradzać 😉) Sesja wizerunkowa to taka, dzięki której opowiadamy Twoją historię. Od samego patrzenia na zdjęcia, klient chce do Ciebie przyjść, poznać Cię, skorzystać z Twoich usług, czy kupić produkt.

Teraz już wiesz, czym różni się sesja biznesowa od sesji wizerunkowej. Czas podjąć decyzję, której z nich potrzebujesz i kiedy do mnie zadzwonisz 😉

A tak już całkiem poważnie… naprawdę w dzisiejszych czasach sesja wizerunkowa, czy biznesowa to konieczność, a nie wymysł czy kaprys. Kobiety, które wykonały u mnie sesje wizerunkowe same stwierdziły, że ich sprzedaż wzrosła, a gdy pytały klientów, co ich przekonało do skorzystania właśnie z ich usług, odpowiedź była zawsze ta sama – zdjęcia. Także to naprawdę działa!